Albania,
Austria, Belgia,
Białoruś, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria,
Chorwacja, Czechy, Dania,
Estonia, Finlandia,
Francja, Grecja, Hiszpania,
Holandia, Irlandia,
Jugosławia, Litwa,
Luksemburg, Łotwa,
Macedonia, Niemcy, Norwegia,
Polska, Portugalia,
Rosja, Rumunia, Słowacja,
Słowenia, Szwajcaria,
Szwecja, Turcja, Ukraina,
Węgry,
Wielka Brytania, Włochy, Unia Europejska
N O R W E G I A
Ciekawe adresy
Internetowe:
Przewozy
zimowe - informacje
Informacje:
-
Obowiązek
posiadania zezwoleń.
-
Przewozy
dwustronne, tranzytowe, kraje trzecie.
-
Więcej
paliwa bez podatku.
-
Od 1
stycznia 2001r. bez zezwoleń.
Obowiązek
posiadania zezwoleń.
Zgodnie z ustaleniami podjętymi
podczas rozmów z Ministerstwem Transportu Norwegii, przedłużono do 28
lutego 2003 r. zniesienie obowiązku posiadania zezwolenia dla pojazdów
spełniających normy minimum EURO1 wykonujących przewozy dwustronne,
tranzytowe oraz przewozy do/z krajów trzecich w przypadku tranzytowania
kraju rejestracji pojazdu.
Pojazd samochodowy powinien być traktowany jako spełniający normy
EURO1, jeżeli został zarejestrowany po raz pierwszy po 1 października
1996 albo jest wyposażony w certyfikat wystawiony przez producenta
pojazdu potwierdzający fakt spełnienia normy min. EURO1. W przypadku
wykonywania międzynarodowych przewozów drogowych pojazdami nie spełniającymi
norm min. EURO1 utrzymuje się wymóg posiadania zezwolenia. Utrzymano także
wymóg posiadania zezwolenia kraje trzecie dla pojazdów wykonujących
przewozy do/z krajów trzecich bez tranzytowania terytorium państwa
rejestracji pojazdu.
Na podstawie info BOTM 6/01
Przewozy
dwustronne, tranzytowe, kraje trzecie
Zgodnie z ustaleniami podjętymi podczas
rozmów z ministerstwem Transportu Norwegii, od dnia 1 stycznia 2001 roku
na okres jednego roku (z możliwością przedłużenia na lata następne)
znosi się obowiązek posiadania zezwolenia dla pojazdów spełniających
normy minimum EURO1 wykonujących przewozy dwustronne, tranzytowe oraz
przewozy do/z krajów trzecich w przypadku tranzytowania kraju rejestracji
pojazdu.
Pojazd samochodowy powinien być
traktowany jako spełniający normy EURO1, jeżeli został zarejestrowany
po raz pierwszy po 1 października 1996 albo jest wyposażony w certyfikat
wystawiony przez producenta pojazdu potwierdzający fakt spełnienia normy
EURO1 lub EURO2.
W przypadku wykonywania międzynarodowych
przewozów drogowych pojazdami nie spełniającymi norm EURO1 i EURO2
utrzymuje się wymóg posiadania zezwolenia. Utrzymano także wymóg
posiadania zezwolenia kraje trzecie dla pojazdów wykonujących przewozy
do/z krajów trzecich bez tranzytowania terytorium państwa rejestracji
pojazdu.
Na podstawie info BOTM 6/01
Więcej paliwa do Norwegii.
Od 01.01.2001 r. ilość oleju
napędowego wwożonego przez samochody ciężarowe na terytorium Norwegii
bez podatku zostaje zwiększona z 200 do 600 litrów.
Od
1 stycznia 2001r. bez zezwoleń.
zgodnie z ustaleniami
polsko - norweskiej Komisji Mieszanej ds. międzynarodowych przewozów
drogowych od dnia 1 stycznia 2001r. z wymogu posiadania zezwoleń
zwolnione są przewozy między Rzeczpospolitą Polską a Królestwem
Norwegii wykonywane pojazdami, których pierwsza rejestracja nastąpiła
po 1 października 1996r. oraz pojazdami zarejestrowanymi po raz pierwszy
przed 1 października 1996r. posiadającymi certyfikat ekologiczny EURO1
lub EURO2.
|